T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - Şehit Serkan Çölkesen Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Alanı

Büro Yönetimi 1Büro Yönetimi 2Büro Yönetimi 3Büro Yönetimi 4Büro Yönetimi 5


Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Alanının Amacı Nedir? 

Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde

  • Büro hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak üzere görev alabilecek dijital ofis uygulamalarını kullanma becerisine sahip,
  • Türkçeyi doğru ve etkili kullanarak kurum içi ve dışı iletişimi gerek yazılı gerek sözlü yapabilen,
  • Büro makineleri araç ve gereçlerini kullanabilen, resmî yazı ve belgeleri hazırlayarak dosyalayıp bu belgeleri arşivleyen,
  • Oluşturdukları belgeleri web aracılığı ile yayınlayabilen,
  • Yöneticinin toplantı, telefon, seyahat ve randevularını organize edebilen,
  • Bilgi ve becerilere sahip nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.

Alanda Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Dalı Yer Almaktadır.

 

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Dalında Neler Öğreniyoruz ?

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda;

• Büroların yönetimi süreçlerinde büro çalışanlarının kimlerden oluştuğu, verimli yönetim modelleri ile organizasyonlarda işlerin ergonomik büro dizaynı ve protokol kurallarına uygun olarak yürütülebilmesi yollarını öğretme,

• Kelime işlemci, elektronik tablolama ve sunu hazırlama programlarını kullanma yeterliklerini kazandırma,

• Türkçeyi güzel konuşma ve etkili iletişim kurma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırma,

• Tuşlara hızlı ve doğru teknikle vurma, süreli ve sesli metin yazma işlemlerine ait bilgi ve becerileri kazandırma

• Kurum içi ve kurumlar arası yazışma yapma, belgeleri dosyalayıp arşivleme ve elektronik belge yönetimi ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,

• Bilgisayarda fotoğraf düzenleme, manipülasyon ve mizanpaj yapma ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,

• İleri seviyede kelime işlemci, elektronik tablolama ve veri tabanı programı kullanma yeterliklerini kazandırma

• Web editörü yardımıyla web sitesi tasarlama, yönetme ve yayınlamaya ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,

• Elektronik posta, arama motorları, internet reklamları ve çevrimiçi dokümanları güvenli ve etik kurallara uygun kullanma ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,

• Yabancı dili mesleki bilgi ve becerilerini ifade etmede, yazmada kullanabilecek bilgi ve becerilerini kazandırma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.


Alandan Mezun Olanlara Nerelerde Çalışabilir?

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Alanı  mezunları için iş imkanları son derece geniştir. Hemen her kamu kurum ve kuruluşları ile özel şirketlerde büro yöneticisi ve yönetici asistanı pozisyonunda çalışma imkanları vardır.

Kamu kurumlarında çalışmak için KPSS şartı aranmaktadır. Sınavdan yeterli puan alındığı takdirde kamu kurumlarında çalışmak mümkündür.


Bölüm mezunlarının çalışabileceği kurumlar genel olarak şu şekildedir:

  • Belediyeler
  • Hastaneler
  • Hukuk Büroları, Barolar
  • Meslek Odaları
  • Sosyal Güvenlik Kurumları
  • Bankalar ve Finans Kuruluşları
  • Satış Mağazaları
  • Hukuk Büroları
  • Bakanlıklar

 Yukarıda sıralamış olduğumuz kurumların dışında da birçok kurumda çalışma olanakları bulunmaktadır.

 

Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Alanının Lisans Programları Nelerdir?

  • Sağlık Yönetimi
  • İnsan Kaynakları Yönetimi

 

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Alanının Ek Puan Sağladığı Ön Lisans Programları Nelerdir?

  • Ağız ve Diş Sağlığı
  • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri
  • Emlak Yönetimi
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • İşletme Yönetimi
  • Kooperatifçilik
  • Nüfus ve Vatandaşlık
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği
  • Sosyal Güvenlik
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama
  • Yerel Yönetimler
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.04.2025 - Güncelleme: 18.04.2025 15:20 - Görüntülenme: 21
  Beğen | 1  kişi beğendi