Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Alanının Amacı Nedir?
Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde
Alanda Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Dalı Yer Almaktadır.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Dalında Neler Öğreniyoruz ?
İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda;
• Büroların yönetimi süreçlerinde büro çalışanlarının kimlerden oluştuğu, verimli yönetim modelleri ile organizasyonlarda işlerin ergonomik büro dizaynı ve protokol kurallarına uygun olarak yürütülebilmesi yollarını öğretme,
• Kelime işlemci, elektronik tablolama ve sunu hazırlama programlarını kullanma yeterliklerini kazandırma,
• Türkçeyi güzel konuşma ve etkili iletişim kurma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırma,
• Tuşlara hızlı ve doğru teknikle vurma, süreli ve sesli metin yazma işlemlerine ait bilgi ve becerileri kazandırma
• Kurum içi ve kurumlar arası yazışma yapma, belgeleri dosyalayıp arşivleme ve elektronik belge yönetimi ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,
• Bilgisayarda fotoğraf düzenleme, manipülasyon ve mizanpaj yapma ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,
• İleri seviyede kelime işlemci, elektronik tablolama ve veri tabanı programı kullanma yeterliklerini kazandırma
• Web editörü yardımıyla web sitesi tasarlama, yönetme ve yayınlamaya ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,
• Elektronik posta, arama motorları, internet reklamları ve çevrimiçi dokümanları güvenli ve etik kurallara uygun kullanma ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,
• Yabancı dili mesleki bilgi ve becerilerini ifade etmede, yazmada kullanabilecek bilgi ve becerilerini kazandırma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Alandan Mezun Olanlara Nerelerde Çalışabilir?
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Alanı mezunları için iş imkanları son derece geniştir. Hemen her kamu kurum ve kuruluşları ile özel şirketlerde büro yöneticisi ve yönetici asistanı pozisyonunda çalışma imkanları vardır.
Kamu kurumlarında çalışmak için KPSS şartı aranmaktadır. Sınavdan yeterli puan alındığı takdirde kamu kurumlarında çalışmak mümkündür.
Bölüm mezunlarının çalışabileceği kurumlar genel olarak şu şekildedir:
Yukarıda sıralamış olduğumuz kurumların dışında da birçok kurumda çalışma olanakları bulunmaktadır.
Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Alanının Lisans Programları Nelerdir?
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Alanının Ek Puan Sağladığı Ön Lisans Programları Nelerdir?